Diana Gevorgyan
Kliiniline psühholoog
EST, RUS, ARM
Olen psühholoogia bakalaureuse- ja magistrikraadiga. 2021. aastal omandasin täiendava erialase hariduse ja diplomi kliinilise psühholoogia ja psühhoteraapia alal. Lõpetasin rahvusvahelised kunstiterapeutilised kursused. Lisaks on mul suur praktilise töö kogemus lastega Montessori süsteemi järgi spetsialiseeritud keskuses. 2022. aastal läbisin praktika riikliku pedagoogikaülikooli rakenduspsühholoogia osakonna professori ja psühhiaatri juhendamisel.
Alates 2019. aastast töötan rehabilitatsioonikeskuses laste, noorukite ja täiskasvanutega, kellel on erinevad psühho-emotsionaalsed häired ja kognitiivsed häired. Viin läbi erinevaid diagnostikaid ja testimisi: Becki, Tsungi, Taylori teste, Kovaci laste depressiooni küsimustikku (CDI), Spielberger-Hanini testi ning intelligentsuse taseme määramise diagnostikat lastele vanuses 6-16 aastat (WISC-V; Wechsler). Lisaks kasutan lastega töötamisel erinevaid projektiivseid tehnikaid ning viin läbi eraldi vestlusi lastevanematega. Esmase läbivaatuse põhjal koostan aruande, annan soovitusi ja vajadusel viin läbi edasise korrigeeriva töö. Oma töös kasutan kognitiiv-käitumuslikku, perekonnasüsteemset teraapiat ja kunstiteraapiat.
Olulise osa minu tööst moodustavad tunnid eriliste hariduslike vajadustega lastega ning nendele psühholoogilise abi ja toetuse pakkumine. Tundides kasutan didaktilisi materjale, eriti Montessori süsteemi omasid, mis on suunatud kognitiivsete protsesside (mälu, tähelepanu, loogiline mõtlemine, taju), motoorika ja koordinatsiooni arendamisele.
Leian, et psühholoogi töös on peale professionaalsete oskuste oluline ka empaatiavõime, tähelepanelikkus, psühholoogiline paindlikkus, siirus suhtlemisel ja usaldus. Positiivse tulemuse saavutamiseks on tähtis psühholoogi töö peredega ja vanemate teadlik kaasamine.